Kennosta maailmalle, keitä he ovat?

”Kyllä tämä sijainti on todella hyvä ja on kiva kun tässä on hyvät tilat ja vähän ihmisiä niin varsin hyvin ollaan viihdytty” kertoo Kosonen. Kennossa olevien M Roomin työntekijöiden määrä vaihtelee, ”Sehän on tätä päivää, että tehdään paljon etänä ja matkustetaan paljon, välillä olen täällä yksin ja välillä saattaa olla kahdeksan ihmistä” kertoo Kosonen. Kokonaisuudessaan M Roomin toimistotyöntekijöitä on vain 13 Suomessa. Kososen mukaan hän ei toistaiseksi ole Kennossa ehtinyt vielä tutustua muihin yrityksiin. M Room kuitenkin toimii 10 eri maassa, joten heiltä voi hakea udella asioita kansainvälistymisestä ja franchisingista.

Kosonen itse oli päättänyt hypätä mukaan M Roomin kelkkaan kun yritys oli ollut pystyssä 1,5 vuotta. ”Sinänsä itselläni ei ole mitään taustaa hiuksista. Näin mahdollisuuden mielenkiintoisessa bisneksessä, jolla on paljon kasvupotentiaalia. Erityisesti meidän tavoite kansainvälistymiseen, eli suomalaisen osaamisen vieminen maailmalle on ollut houkuttelevaa” kertoo Kosonen. Ihmisiä on rekrytoitu tasaiseen tahtiin, mutta osa toiminnasta säilyy silti Tampereella. Tämän vuoden agendana on ollut kansainvälistyminen, Göteborgiin ja Kalmariin M Room avasi liikkeet keväällä 2018 ja tavoitteena on hiljalleen avata lisää liikkeitä maailmanlaajuisesti.

M Roomin kohdeyleisönä toimivat miehet, markkinointia pyritään kohdistamaan asiakaskunnan mielentilan mukaan. ”Ei meille ole väliä kuka sinä olet. Meillä käy ihan kaikenlaista porukkaa 2-vuotiaista 80-vuotiaisiin.” kertoo Kosonen. M Roomin asiakasryhmiin kuuluvat bisnes-, sport- ja rentoryhmät, asiakas voi tietysti kuulua useampaan kuin yhteen ryhmään, koska yrityksen tavoite on vain tehdä jokaisesta paras versio itsestään.

M Roomissa käytetään kansainvälisesti M Roomin omi tuotteita. Uusia trendejä haetaan usein sosiaalisen median kautta erilaisilta vaikuttajilta tai urheilijoilta. ”Jos trendejä ajatellaan niin viimeisen viiden vuoden aikana parta on ollut todella in. Beckhamista se lähti.” kertoo Kosonen. Hänen mukaansa M Roomin parranajot ja -muotoilut ovat kymmenkertaistuneet viimeisen kahden vuoden aikana. Hiuksiin verrattuna kyseiset markkinat ovat vielä pienet, mutta kasvavat koko ajan. Hiusten osalta trendi on menossa pidempiin päin ” Se, että tuleeko takatukka tai jokin muu, sen aika näyttää” pohtii Kosonen.